تفاوت شراب دنیوی و بهشتی

ادعا میشود که قرآن در تضاد با خودش واقع شده، چون شراب را در بهشت حلال و اما در دنیا تحریم کرده
با مرور کوتاه به آیات قرانکریم به پاسخ این نقد میپردازیم؛

.شراب دنیوی و شراب بهشتی در کیفیت و اثرات بعد از استفاده با هم در تفاوت هستند
.واژه شرب در لغت به معنای نوشیدن و شراب به معنای نوشیدنی است،که شامل تمام انواع نوشیدنی ها میشود

:شراب یا نوشیدنی بدو دسته تقسیم میشوند
.حرام ؛ آنکه زایل کننده عقل و هوش آدمی است ،و یا خلاصه تر اینکه مضرات بر آدمی در قبال داشته باشد
…نمونه اش «خمر» است که از شیره نباتات
.حلال ؛هر آن نوشیدنی که در تضاد با نوع اول باشد

از لحاظ قواعد و منطق برسی قضایا-
.در میان دو کلام نفی و اثبات، هنگامی «تناقض» پنداشته میشود، که شرایط تناقض وقوع شده باشد
.و یکی از شرایط آنست که بین دو کلام و دو قضیه، وحدت موضوع وجود داشته باشد
!که درین قضیه وجود ندارد، چون در کیفیت و آثار بعد از استفاده با هم در تفاوت هستند

 :خصوصیات شراب دنیوی
.شراب دنیوی مست کننده است
.با تعطیل کردن عقل و هوش، آدمی رو از یاد خدا غافل میکند
.منجر به یاوه گویی و چتیات گویی در فرد میشود
.اساس پروسه تولید آن بر پلیدی استوار است
.عملی شیطانی و منتسب به شیطان است
سوره المائده : 90
سوره البقره : 219

 :خصوصیات شراب بهشتی
.هیچگونه مستی به دنبال ندارد
.زوال عقل و هوش به دنبال ندارد
.منجر به یاوه گویی نمیشود،چون زوال عقل به دنبال ندارد
.طیب و پاک است و هیچگونه پلیدی در ریشه و پروسه تولیدش ندارد
.هدیه یی الله رحمن برای بهشتیان است
سوره واقعه : 18-19
سوره طور : 23
سوره محمد : 15
سوره صافات : 47
سوره مطففین : 25-28

بنا اگر قرآن تعریف یکسان از شراب دنیوی و بهشتی میداشت
و بعدش در دنیا آنرا تحریم و اما در بهشت مجوز میپنداشت دچار مشکل و تخطی و نقد میشد
!اما الان دانستیم که قطعا چنین قضیه یی مطرح نبوده ،پس نقد بر این قضیه فاقد اعتبار علمی و منطقیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.